Westcoast Tour del 6 - Grand Canyon
soluppgång steg 3
soluppgång steg 4
soluppgång steg 5

När vi åkte mot Grand Canyon så hade vi skittur! Det finns nämligen en campingplats i nationalparken, precis bredvid "the canyon", med väntetid på upp till ett år för att få en campingplats. Men vi hade sån tur att dom hade fått ett återbud och vi fick nu alltså chans att sova inne i parken. Detta gjorde det möjligt för oss att se både soluppgång och solnedgång över dalen.
När vi kom fram så fick alla blunda och vår guide ledde oss i ett långt tåg. Sedan ställde hon upp oss en och en på en lång rad vid kanten och vi fick samtidigt öppna ögonen. Det var en utsikt som ett vykort och man kunde inte riktigt fatta att allt var där framför oss. När vi hade tagit massvis av foton så samlade vi gruppen och tillsammans kollade vi på solnedgången samtidigt som vi åt pizza.

Morgonen därpå gick vi upp klockan 4 för att se soluppgången. Efter det så åkte vi tillbaka till campingen för att äta frukost och packa ner våra tält. Sedan bar det av mot nästa stopp..
MALINDENISE

Otroligt vackra bilder.

Svar: Tack så mycket! :)
Edla Havstam Blomdahl

Rebecca Adnell

Alltså, wow. Finner inga ord. Har sett så många bilder på den här platsen, men blir lika förvånad varje gång. Hoppas verkligen jag också kan åka dit någon gång!

Svar: Ja det är bra häftigt! definitivt värt att se någon gång i livet! :)